Pro traktor RS 09, stejně jako pro jiné traktory je typická jeho univerzálnost a malá váha. Tento nářaďový traktor se vyvinul z předchozího typu RS 08/15 ,,Maulwurf". Základní myšlenkou při konstrukci traktoru byl požadavek, vytvořit lehký traktor o malém výkonu, na který by bylo možno připojit nejrůznější nářadí a který by mohl obsluhovat jediný pracovník, s dobrým přehledem o práci nářadí.
Dobrou vlastností traktoru je možnost přestavění jeho rozchodu, rozvoru a světlosti. Konstrukce rámu s páteřovým nosníkem umožňuje montovat nářadí mezi obě nápravy. Současně je možno montovat pro následné operace na traktor i několik druhů nářadí najednou (před traktor, mezi nápravy a za traktor), provádět několik prací za sebou a ušetřit tím čas, potřebný pro několikeré přejíždění pole s použitím normálního traktoru.
Komentáře
Přehled komentářů
Dobrý večer chtěl bych se zeptat jestli stačí na řízení Rs rp typu B.matfio seznam.cz
převodovka
(Zdenek, 27. 10. 2008 16:16)
Zdravím všechny eresáky.
Potřebuji poradit,kde se dají sehnat díly do převodovky nebo celou převodovku.Budu vděčný za každou radu.Děkuji
Řadící páka
(Bohuslav Rosendorf, 26. 10. 2008 7:49)Zdravím,za zobrazení řad. páky bych byl moc vděčný a pokud by jste někde uvedl i rozměry,bylo by to super.Já jsem si říkal,že tam má být kulička,včera u mě byl kamarád a taky se divil co to tam je za konec.Rád bych už dal traktor dohromady.Taky bych vám chtěl napsat,že tam mám motor z kompresoru,vzduchem chlazený tříválec-šlape jako hodinky.Teď dělám na traverzu korbu/výhledově sklopku/.Až to budu mít hotové,tak pošlu fotky.Jinak jsem rád,že jsem tyto stránky našel,perfektní. Rosendorf
řazení
(joche, 25. 10. 2008 19:49)Nevím jestli jsem dobře pochopil váš problém?Ale asi budete mít moc opotřebovanou řadící páku.Ale nevím o jakém elku mluvíte?Já jsem na opotřebovaný konec nadvařoval svary a ty jsem pak zabrousil do tvaru koule.Tak dlouho až mi šli zařadit všechny 4 rychlosti včetně polní a cestovní.Jestli by vám to pomohlo,tak bych Vám vložil foto spodní části páky do fotogalerie RS originál,aby jste zhruba věděl,jak to vypadá.
Problém
(Bohuslav Rosendorf, 25. 10. 2008 9:10)Od malička,kdy se u nás v družstvu objevil traktor RS jsem si přál ho mít.Až teprve v důchodu jsem si toto přání splnil.Mám však problém.Nepracuje řazení.Když jsem vymontoval řadící páku,tak i laik by poznal,že není v pořádku.Je vydřená skoro přes polovinu průměru a to "elko" dole taky nevypadá dobře.Nemůžu ovšem jinou sehnat.Nemůžu sehnat ani katalog náhradních dílů abych se podíval jak má vlastně páka vypadat.Mechanici se kterými jsem mluvil si to buď nepamatují,nebo to neznají vůbec.Prosím proto o pomoc.Moje adresa je Rosendorf Bohuslav Nová Ves 107 66412 Rosendorf.B@seznam.cz tel.604549534 Předem děkuji za ochotu Rosendorf
rs-09
(Klibani, 15. 10. 2008 23:44)Jano,zavolaj mi na mobil 0905913673.Ja mam vsetky knizky na eresky.Potrebujes to na 2v alebo 4v? Tak isto mam aj navod na pouzitie na pridavne zariadenia- kosacka, sejacka,postrekovac,hrabacku a ine.
návod k obsluhe RS 09
(jano, 15. 10. 2008 22:06)
Dakujem za túto stránku a zároven poz´dravujem všetkých majitelov traktorov RS 09.
Vlastním RS 09 a poprosil bi som Vás,či náhodou nemá niekto návod k obsluhe RS 09.Zhánal som ho všade,ale je dostupný jedine v Nemeckom jazyku a za popolatok 100 Eur.Ak bi ste mali niekto túto príručku ,prosim ozvite sa mi!! može byt aj prefotená!
Koncový převod
(Martin Horník, 15. 10. 2008 12:20)Ono je důležité Kama ti Olej uniká. Já nemám v knize nic psané o plstěném těsnění, jesti se ti jedná o únik kolem Ložiska u kola,tak tam je gufero 78x100 a tloušťka v knize bohužel není.ale zrovna si kup gufero s prachovkou, já je dával všude no a na hřídeli u Brzdy je gufero 35x62, A jestli ti uniká olej kolem víček tam Já jsem tam těsnění nedával, jen jsem to odmastil a nalepil na silikon.
Koncový převod
(Vlasta, 15. 10. 2008 8:40)
Dorý den,
vlastním RS a uniká mi olej z koncových převodů,podle katalogu ND je k utěsnění použité plstěné těsnění.Nemáte prosím nějakou zkušenost s přetěsněním?
naftové vstřikovací čerpadlo
(PAVEL, 14. 10. 2008 21:38)
Dobrý den,naftové vstřikovací čerpadlo už jsem sehnal.
Děkuji Pavel.
naftové vstřikovací čerpadlo
(AlexTc, 14. 10. 2008 20:07)Čerpadlo by mělo být shodné s Multicar M22, jinak jsem je měl v Letkově u Plzně, je to nějaký autoservis, p.Voříšek tel. 603 510 597, seřízení 2 čerpadel + výměna dílu v jednom z nich - 1500kč
naftové vstřikovací čerpadlo
(Pavel, 13. 10. 2008 19:43)
Koupím funkční naftové vstřikovací čerpadlo na traktor RS 09 dvuválec nebo kdo poradí kdo takové to čerpadlo opraví. Děkuji za odpověď.
Email MYSAK-PAVEL@seznam.cz
RS09
(Milan Lokaj, 10. 10. 2008 8:25)Pánové-mně byl doporučen olej do motoru M7ADS III a problémy nejsou.10 lirů stálo 470,-kč. Náplň 4,5 L mám vypouklou vanu.
motor
(joche, 8. 10. 2008 23:16)Martine ten motor byl šrot,protože se ve vnitř rosipal a poškodil co se dalo.Kdyby tam něco bylo dobré ,tak bych se ho nezbavoval.
spojka
(Rosťa Bigaz, 8. 10. 2008 21:11)Zdravim, potřebuji sehnat packy na spojku. Nevíte někdo kde je sehnat nebo nemáte je někdo doma? Dík
Motor
(Martin Hornik, 8. 10. 2008 21:05)To je skoda ze jsi ho dal do srotu. hlavne pokud klika byla dobra! (nebyla praskla)protoze Ta je nedostatkovy dil a Vim o firme ktera ti ju zrenovuje na puvodni rozmery a bude jak nova,Tak samo vstrikovace.vstrik cerpadlo ojnice , vacka a jine drobnosti vse pokud drzi pohromade sa da zrenovovat kdyz vis kde a koliktrat by ses divil co s flaskou dobre trnkovice jde zaridit!! nekteri lidi by ti za to utrhli ruce! moc velka skoda!!!!
Motor
(joche, 8. 10. 2008 20:38)Ten bývalý motor je ve šrotu.Jediné co bylo na němu dobré byla spojka a ta je prodaná.Jinak jsem z něj neprodal ani šroubek.Nejsem ten typ,abych vydělával na špatných dílech.Na to nemám povahu.Ale rád bych někomu pomohl.Jinak s tím prodejem těch dílu je to přesně ,jak řikáš.
Olej
(Martin Horník, 8. 10. 2008 19:57)Joche to je mozna ten duvod proc se motor nezadrel, Ta polosintetika je ridci a na karbon hodne agresivni ale Muj Motor nebyl moc zakarbonovaný tak se toho nerospustilo tolik aby se kanalky zacpaly, jestli ma Pavel hodne stary motor ktery ma uz neco za sebou v zadnem pripade nedoporucuju Polosintetiku. muze se to co jsi popisoval lehce stát a to je pak pruser protoze neni temer sance sehnat nejake nahradni dily jako Klika Ojnice a tak.. kdo ma nahradni, ten nepusti. Co jsi vlastne Provedl s tim puvodnim Motorem?
olej motoru
(joche, 7. 10. 2008 21:29)S množstvím oleje u těchto dvou motorů souhlasím s Klibani 4,5 nebo 4 litry.Předepsaný je M6A,ale pozor při přechodu na M6AD může dojít k zadření motoru.Protože AD obsahuje částice na rozbourání karbonu.Takže na to pozor při prvních motohodinách po změně oleje!!!!!!!!!!S tou polosintetikou u Martina je lepší mazací schopnost,ale tlak mazání je o něco menší ,protože polosintetika je daleko řidší,avšak tlak kolem 4 atm je dostatečný pro mazání tohotu typu motoru.Eresový motor je zkonstruovaný na hustší olej a přetlakový ventil vypíná při 6 atm.
Olej v RS-09
(Martin Horní, 7. 10. 2008 19:45)Nevím jak Ty Klibani ale já do svojeho 4 valca s klidnym svedomim liju polosyntetiku hned jak jsem ho koupil jsem sundal vanu vymyl bordel vycistil odstredivku a nalil polosyntetiku. asi po 20 motohodinách mi z toho vytekla velmi hustá temně černá směs(rozpuštěný karbon) a od té doby klid, motor stále maže perfektně v klidu 3 v zaberu 4 neprehriva se a šlape jak hodinky. Mozna mam jen stestí hned od zacatku me otec cpal M6 ale já mu na to rekl ze smirgl olej tam lit nebudu :-)
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44
RS-09
(Lubos, 30. 10. 2008 19:52)