Pro traktor RS 09, stejně jako pro jiné traktory je typická jeho univerzálnost a malá váha. Tento nářaďový traktor se vyvinul z předchozího typu RS 08/15 ,,Maulwurf". Základní myšlenkou při konstrukci traktoru byl požadavek, vytvořit lehký traktor o malém výkonu, na který by bylo možno připojit nejrůznější nářadí a který by mohl obsluhovat jediný pracovník, s dobrým přehledem o práci nářadí.
Dobrou vlastností traktoru je možnost přestavění jeho rozchodu, rozvoru a světlosti. Konstrukce rámu s páteřovým nosníkem umožňuje montovat nářadí mezi obě nápravy. Současně je možno montovat pro následné operace na traktor i několik druhů nářadí najednou (před traktor, mezi nápravy a za traktor), provádět několik prací za sebou a ušetřit tím čas, potřebný pro několikeré přejíždění pole s použitím normálního traktoru.
Komentáře
Přehled komentářů
0,8 - 1,2 mm
vstrekovacie trysky
(saano, 19. 8. 2012 21:14)
Chlapi potreboval by som vedieť aké číslo majú vstrekovacie trysky na RS 09 dvojvalec....v príručke sú písané SD 1 ZD 0 ale ja tam mám iné a chcel by som tam dať tie čo tam patria.
Dajú sa ešte zohnať , alebo existuje nejaká náhrada? (nejaké iné číslo)
ďakujem saano
Vymedzovacie kruzky
(Adrian, 9. 6. 2012 11:18)Pani, ma niekto na predaj vymedzovacie a tesniace kruzky, najlepsie nove medzi valec a blok, medzi hlavu a valec ? vrtanie 90mm
Re: Vymedzovacie kruzky
(Roman, 11. 6. 2012 0:11)Vymezovací podložky pod válec mám. Úplně nové, 2 druhy tloušťky. roman.zelinka@seznam.cz
dymi na bielo
(Adrian, 22. 6. 2012 17:50)Ahoj majstri, tak moto uz konecne vrci na dva valce (kompresny priestor na novom valci je 0,9mm), za studena ide novy valec nepali uplne ako ma, lebo ide studensi dym ako z praveho, ktory je stary povodny. chcem sa opytat na kolko mm nastavujete zdvihatka na cerpadlo z vacky, 41 st. pred HU mam na obidvoch valcoch nastavene na 54 (resp. 5,4mm), na cerpadle mam hore mieru b vyrazenu 55, mam to nastavene dobre?? tesnenie pod cerpadlom ma hrubku 0,3mm, stretol sa niekto s problemom s chodom motora ak je rozdielna dlzka trubiek ku tryskam ? lava je o cca 30cm dlhsia (roztaznost materialu), dalsia otazka, ako sa da vyriesit unik paliva cez vstrekovac ? pomedzi zavity vo vnutri vstreku (27 a 24kluc), obidva vstreky mi tadial pustaju, ale su presne nstavene na 140bar.
Re: dymi na bielo
(Milan, 22. 6. 2012 22:44)Nastav zdviháky na 50,5mm přesně a těsnění pod čerpadlo 0,2mm.Jestli máš těsnění 0,3mm,tak zdviháky nastav na 50,4mm a musí to fachčit.
Re: Re: dymi na bielo
(Milan, 23. 6. 2012 21:45)Jo a nastav vůli ventilů klidně na 0,30 ať si to sedne. Jak se to rozchodí pak to seřiď na 0,25.
Re: Re: dymi na bielo
(Adrian, 25. 6. 2012 9:38)Urcite to ma byt 50,4 ?? pri tesneni 0,3mm, nemalo by byt 50,6mm ?? kedze sa hrubsim tesnenim cerpadlo zdvihne, tak ak zdvihatko by sa malo zdvihnut nie ? Ci to zle chapem ?
Seřízení ventilů RS 09 2vál
(milda, 10. 7. 2012 21:41)Prosím o podrobný popis seřízení ventilů.Pokud možno celý postup od rozvodových kol až po vysvětlení značek na setrváku. Děkuji.
Ovládací páky
(Pavel, 28. 6. 2012 13:14)Klucí,potřebuji poradit,naco je první dlouhá páka na pravé straně u volantu rs 09 GT 124. Předem Vám děkuji za radu.
Nepali lavy valec
(Adrian, 24. 5. 2012 15:11)Ahoj eresaci, pred cca mesiacom a pol sa nam stala neprijemna udalost, na nasom RS-09-2 valec z roku 1963 nam zlomilo klukovu hriadel. Zohnali sme novu, isli nove ojnicne a hlavne loziska, cely motor je "zviklovany", komplet nanovo poskladany, pretesneny, ojnice, valce a piesty a kruzky ostali povodne (z jedneho valca bolo malinko odstiepene trojuholnik cca 1cm- nema vplyv na pohyb piestu ani tesnost). Po zlozeni a nastartovani (horko tazko chytil) pali len pravy valec a lavy nic. Zacali sme nastavenim vstrekovaca (z povodnych 135 na terajsich 145bar), rozstrekuje pekne, nepomohlo, zhodili sme hlavu a zabrusili ventily, nepomohlo, ventily nastavene, vsterk navstaveny, nove tesniace kruzky medzi valec a hlavu a aj medzi valec a blok motora. Dalej sa pokracovalo vymenou fungel noveho piestu, valca a aj novych kruzkov + piestny cap, segerky (predpokladam ze kompresia je uz OK), nastavil som cerpadlo - zanovne, presne 41 stupnov pred HÚ na prvom aj druhom valci vychylkomerom presne tak ako maju byt,motor teraz startuje o dost lahsie, ide pekne do otacok (stale na jeden valec) a stale ten lavy nepali, dopravne cerpadlo OK, vstrekovacie cerpadlo pouzite druhe este zaplombovane, kompresia predpokladam OK, som zufaly, v com moze byt problem? ani pri vyssich otackach valec proste neodpali...sem tam sa mu podari 1-2x, inak stale nepali
Re: Nepali lavy valec
(Adrian, 24. 5. 2012 15:18)Este doplnim, ze dovtedy chodil traktor uplne bezproblemovo...cize predpoklad bolo vymenit kluku a vsetko poskladat a traktor musi ist aj nadalej...
Re: Nepali lavy valec
(Milan, 24. 5. 2012 19:32)
Je správně nastavené ozubené kolo vačky?-značka na značce.
je to pod prsama pod odstředivým regulátorem.
Re: Re: Nepali lavy valec
(adrian, 24. 5. 2012 19:59)Ano, vsetko nastavene 0 na 0 vacka cerpadla / vacka zdvihatok
Re: Re: Re: Nepali lavy valec
(Roman, 24. 5. 2012 23:15)Buď tam není komprese, tedy špatně posazený válec - moc podložek, příliš veliký kompresní prostor, nebo sací ventil bez vůle, nebo neprůchozí trubka od čerpadla k vstřikovači.Co výfukové potrubí toho válce co nepálí? je suché a nebo z něj teče kolomaz? Aby to hořelo tak tam musí být také vzduch, tedy průchozí sací potrubí?
Re: Re: Re: Re: Nepali lavy valec
(adrian, 24. 5. 2012 23:29)Vzduch tak urcite je, kedze mam za chodu motora odobrate vedenie od vzduch. filtra, a prisava si to vzduch slusne, kompresiu nemam zmeranu, vstrekovac je urcite OK, cerpadlo urcite OK, nafta urcite OK, kedze mi pri povolenom vstrekovaci tecie nafta cez rurku,podlozka pod valcom je len jedna (cca 0,2mm hlinik), nemeral som este vzdialenost medzi HÚ a vrchnou hranou valca pri dotiahnutom valci, pocas chodu cez vyfukove potrubie tecie nafta, vstrekovac suchy, ventily nastavene, uz to naozaj vidim len na vadnu hlavu valca, ale po zabruseni ventilov tesni OK, mozno niekde nejaka ina netesnost, skusam pocas chodu, ci nefuka niekde mimo valca, ale OK, mozno na moj vkus prilis vela vzduchu pri otvorenej zatke na nalievacom hrdle pre olej..., ale kedze to nieje symetricky motor, tak je to prirodzene ze bude fukat pod vicko...
Re: Re: Re: Re: Re: Nepali lavy valec
(Roman, 25. 5. 2012 8:26)Podle mne tam není komprese. Ještě by se také mohlo stát, že při montáži se pístní kroužky otočily zámkem k sobě a komprese uniká přes kroužky do klikové skříně.......a odtud přes nalévací hrdlo ven...Jinak nevím. Říkáte že je tam nový píst, předpokládám že je tam i výbrus, snad je to vybroušeno dobře, tedy na nový píst proveden výbrus válce s cca 0,06 mm vůlí....Jinak už nevím. V hlavě bych to nehledal, pokud těsní ventily a pokud máte zabroušenou hlavu a dobré těsnění, pak je nesmysl, aby to bylo v hlavě válců....
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44
Re: Vůle pod hlavou
(saano, 1. 9. 2012 17:35)