Pro traktor RS 09, stejně jako pro jiné traktory je typická jeho univerzálnost a malá váha. Tento nářaďový traktor se vyvinul z předchozího typu RS 08/15 ,,Maulwurf". Základní myšlenkou při konstrukci traktoru byl požadavek, vytvořit lehký traktor o malém výkonu, na který by bylo možno připojit nejrůznější nářadí a který by mohl obsluhovat jediný pracovník, s dobrým přehledem o práci nářadí.
Dobrou vlastností traktoru je možnost přestavění jeho rozchodu, rozvoru a světlosti. Konstrukce rámu s páteřovým nosníkem umožňuje montovat nářadí mezi obě nápravy. Současně je možno montovat pro následné operace na traktor i několik druhů nářadí najednou (před traktor, mezi nápravy a za traktor), provádět několik prací za sebou a ušetřit tím čas, potřebný pro několikeré přejíždění pole s použitím normálního traktoru.
Komentáře
Přehled komentářů
Zdravím chtěl bych se zeptat, jaký význam má ozubené mazací kolo v převodovce, když ozubení spohjkového hřídele, které do něj zabírá běží samo zčásti pod hladinou oleje. Ptám se proto, že na mém traktoru je toto kolo úplně očesané, netuším jak se to mohlo stát - musel jsem to už takhle koupit. Tak jestli mám shánět nové, nebo jestli se to obejde bez toho. Jezdím už dva roky - docela dost 1/4 ha brambor a 1/2 ha louky a na dříví - bez problémů, a všechna ostatní kola v převodovce jsou OK
Re: Ozubené mazací kolo v převodovce
(Joche, 29. 2. 2012 22:08)To kolo je nezbytně nutné a podle toho co píšeš tak tam máš moc oleje.Opotřebení se neprojeví za 1 rok ,spíše jsi to už tak koupil.
Dílenská Příručka RS 09
(Richard Burian, 25. 2. 2012 16:43)Prosím vás o pomoc. Mam RS dvou válec a nejde mě tam uzavřít nápravo.A proto vás prosím o radu.Pokud možno zaslat schéma na emajl RichardBurian@seznam.cz Děkuji Burian
sekačka
(Joche, 5. 11. 2011 13:33)Chlapi potřebuju vědět jestli někdo sečete za eresem s rotačků.Jak sa to chová a jak sa s tím dělá?
Re: sekačka
(rs 09, 15. 2. 2012 12:50)Ano seču rotačkou . Kterou sem rozpulil byla to 4bubnovka a ted 2buben jede to super uprvara ccr. 5h prace . foto mužu poslat.
Re: Re: sekačka
(Joche, 16. 2. 2012 21:17)Určitě bych chtěl vidět co nejvíce fotek.Klidně na mail jochee@seznam.cz Jestli souhlasíš,tak dám i nějaké sem na stránky
Re: Re: sekačka
(Milan, 20. 2. 2012 18:31)
Mohl bys mi poslat také nějaké foto,měl bych čtyřbubnovou sekačku,ale je tan rozbitý jeden buben,tak na dva by to šlo.Jde mi o to jak se to dá skrátit.Emajl:Milan.lokaj@seznam.cz
Díky
vstřikovací čerpadlo
(václav, 14. 2. 2012 19:02)prosim vás nevite jestly má byt na čerpadle spětný ventyl,nebo jenom prutokovy šroub
Regulátor
(Milan.Lokaj, 8. 7. 2010 20:53)
Měl jsem to rozdělané 5X.
Seřízení-plyn na úplně plno
vidlička se seřídí tak,aby byla tak 4mm před dorazem posuvmého ložiska(seřídí se to nahoře vidličky zkrácením nebo prodloužením)
a ja hotovo.
Tam není žádné ložisko,nebo okroužky na vidličce, je to jen kousek kulatiny,já to měl tak 5mm vangl.Skus to seřídit jak jsem napsal a mělo by to fachčit,mi to de jak lusk.předtím to byla hrůza,jeden radil tak druhý tak a nakonec sem to seřídil jak sem popsal a je klid. Ale nech si seřídit čerpadlo to je 99procent úspěchu,já ho musel nechat seřídi.
Re: Regulátor
(pomoc, 24. 1. 2012 21:55)
nedrži mi 4valec na volnobeh iba na vysoke otačky ked uberem tak zdochne, všetko ostatne ok nastavene len neviem čo s tim plynom- regulator otačok?
či mam ešte raz rozobrať prsia a pozreť na to zvnutra? alebo čo Dakujem Lukaš
Pořadí trubek na válce 4-válec
(Josef, 24. 4. 2011 13:03)Zdravím, poraďte prosím - shodil jsem vstř. trubky funkčního motoru a teď nevím jak zpět - motor nechce naskočit
Re: Pořadí trubek na válce 4-válec
(miloš, 16. 5. 2011 21:18)Ahoj, pošli mi na sebe e-mail mám to vyfocený, pošlu.
Re: Re: Pořadí trubek na válce 4-válec
(lukas, 22. 1. 2012 10:41)
hudzik85@gmail.com
pošli mi ako maju byt tubky na 4-valci
Vytékání paliva z vstřikovače motor 4KVD8SVL - 4válec
(Roman, 17. 1. 2012 11:34)
Dobrý den příznivci RS09. Častá závada při montáži vstřikovačů (někdy i nových včetně nové vstřikovací trysky) je to, že ze vstřikovače vytéká nafta a to v místě sešroubování horního a spodního dílu vstřikovače. Je to tím, že buď není pod vstřikovačem vložená tepelná ochrana trysky (jedná se o podložku, která má na středu malý otvor), nebo tam sice je vložená ale opačně, nebo je prohnutá tepelným namáháním a její těsnící hrana- břit již neplní svou funkci a nebo je dokonce z části zkorodovaná. Tato situace je popsaná v dílenské příručce k motoru 4KVD8SVL na stránkách 73 a 74. Také je tam popsán způsob, jakým je třeba před montáží vstřikovače tu zmíněnou podložku - tepelnou ochranu- vyzkoušet a případně upravit aby těsnila.
Pokud ta tepelná ochrana netěsní, tak dochází k tomu, že kompresní tlak se dostane do prostoru mezi vstřikovací trysku a držák vstřikovače - spodní část - a dále se tlačí až do místa spojení spodní části držáku vstřikovací trysky a horní části. Tyto části jsou spojeny metrickým závitem a přes tento závit se dostává palivo vytlačované kompresním tlakem ven z vstřikovače a vstřikovač teče. NENÍ to však chyba netěsnosti vstřiikovače, ale chybné funkce tepelné ochrany - podložky pod vstřikovačem a hlavně špatné hrany na zmíněné podložce. Pokud podložku správnou stranou přiložíte na demontovaný vstřikovač, tak musí ten těsnící břit dolehnout na spodní plochu vstřikovací trysky a mezera mezi spodní plochou držáku trysky (vstřikovače) a podložkou - tepelnou ochranou má být 0,1-0,4mm. To je proto, aby při dotažení vstřikovače se podložka dotlačila na vstřikovací trysku a tou hranou ji utěsnila. Pokud tam ta vůle není, tak se nevytvoří taková síla, která by těsnící hranu dotlačila na vstřikovací trysku a netěsní to. Když to netěsní, tak je vidět při demontáži vstřikovače, jak je spodní část trysky celá začouzená. TO JE ŠPATNĚ!!!!! Správně má být očouzený pouze otvor v bezprostřední blízkosti injektoru vstřikovací trysky. Tedy přesně průměr té středové díry v té podložce. Zbytek spodní plochy vstřikovací trysku musí být čistý jako když tam namontujete úplně novou vstřikovací trysku.
Pokud by jste neměli ty podložky - tepelné ochrany vstřikovací trysky-, ať Vás ani nenapadne to montovat bez toho. Pokud je nemáte a nemůžete je sehnat, tak se mi ozvěte a dokázal bych Vám je zajistit. Není to drahé, ale je to bezpodmínečně nutné, aby to tam bylo namontováno.
Kontakt: Roman Zelinka, e-mail: roman.zelinka@seznam.cz, tel: 728050144
Se srdečným pozdravem
Roman Zelinka
SRARTER
(civka, 3. 1. 2012 10:22)Dobry den. Nema nekdo skusenosti s novim redukovanym starterem na 2 valci.Ja mam na originalu pastorek s 9 zuby a ten novy ma 11 zubu jako je u 4 valce.Popripade jeste jak toci,startuje. Predem dekuji za rady a skusenosti. civka
Re: SRARTER
(Roman, 10. 1. 2012 15:21)
Dobrý den, reduktorový starter na RS09- 2válec jsem ve spolupráci s konstrukčním oddělením Magnetonu, a.s. Kroměříž přivedl na svět já. Co se týče pastorku starteru, tak ten má 11 zubů a je stejný i na 4 válci. Reduktorový starter má v podtstě převodovku a díky tomuto převodu je schopen dosahovat daleko lepších parametrů. Starttovací otáčky jsou 1500 ot/min, záběrový moment je 55 Nm, výkon je 2,7 kW. Tyto hodnoty jsou měřeny při teplotě okolí -20°C. Pozor na čínské a polské kopie českého patentovaného výrobku značky Magneton. Při zátěžových zkouškách se tyto plagiáty při teplotě okolí -20°C NETOČILY!!!! Tomuto starteru stačí akumulátor o kapacitě 44Ah. Akumulátor je tímto starterem daleko méně proudově zatěžován. Reduktorový starter v provedení na RS09 - 2 válce zatím vyrábí pouze MAGNETON, a.s. a moje maličkost zajišťuje odbyt. Pokud budete mítr zájem, pište na mail: roman.zelinka@seznam.cz, volejte na tel. 728050144.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Roman Zelinka
Technická dokumentace
(Dvorak.robin@email.cz, 5. 1. 2012 21:58)
Zdravím eresáky
Vyměním dokumentaci k rs 09 GT122 (katalog dílů a dílenskou příručku) za dokumentaci k GT124. Info na email.
GO MOTORU
(civka, 3. 1. 2012 10:32)Zdravim. Nemate nekdo skusenost s go motoru(2v) u firmy v Hradci Kralove LOPAUR. Jaka je cena a kvalita.Dekuji civka
nakladac
(ondrej, 11. 12. 2011 10:33)zdravim resakov chcel by som poprosit ci nema niekto nakres nakladaca velmi by mi to pomohlo dakujem olko72@azet.sk
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44
Ozubené mazací kolo v převodovce
(Ondra Janda, 28. 2. 2012 14:17)